SIBIU HOME  |   CONTACT  |   SERVICII  |   WEB DESIGN  |   WEB HOSTING  |   DIGITAL PHOTOGRAPHY  |   SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)  |   INTERNET CONSULTING

Katalin Varga-2009-Razbunare in Transilvania

Trebuie sa fie un film care te-a impresionat sau poate unu care nu ti-a placut deloc. Hai sa vedem ce parere au si ceilalti despre el.

Posts: 2048
Joined: 24.10.2006 14:53
PostPosted: 01.03.2014 13:01
1.


Katalin Varga-2009-Razbunare in Transilvania 720p-subtitrat


Un Kill Bill Transilvan....film româno-britanic subtitrat



Katalin Varga (film) - Wikipedia

Katalin Varga este un film româno-britanic-maghiar din 2009, regizat de Peter Strickland. Film?rile au avut loc în iulie 2006, dar activitatea de postproduc?ie (montajul) a durat doi ani ?i jum?tate din cauza dificult??ilor financiare. Regizorul filmului a reu?it s? finan?eze acest film dup? ce a primit din partea unui unchi o mo?tenire de 28.000 de lire sterline, cu care trebuia s?-?i cumpere un apartament.[1]

Ac?iunea filmului prezint? drumul parcurs de o femeie care fusese siluit? cu mai mul?i ani, împreun? cu fiul s?u (n?scut în urma violului), pentru a da de urmele violatorului ?i a se r?zbuna. Film?rile au fost realizate în Transilvania, iar rolurile sunt interpretate de actori maghiari ?i români, printre care Hilda Péter ?i Tibor Pálffy.[2] Filmul a ob?inut mai multe premii na?ionale ?i interna?ionale, fiind apreciat? în mod deosebit presta?ia actri?ei care a interpretat rolul principal. Printre premiile ob?inute sunt de remarcat Ursul de Argint pentru contribu?ie artistic? deosebit? în domeniul sunetului la Festivalul Interna?ional de Film de la Berlin (2009) ?i „Descoperirea european? a anului” la Premiile Academiei Europene de Film (2009).

Rezumat

Cu 11 ani în urm?, ??ranca unguroaic? Katalin Varga (Hilda Péter) f?cea autostopul pentru a ajunge în satul în care locuia. O ma?in? a oprit în dreptul ei ?i doi b?rba?i necunoscu?i ?i prieteno?i s-au oferit s? o duc? acolo, dar au oprit ma?ina la marginea unei p?duri. Profitând de faptul c? se aflau într-un loc izolat, unul dintre b?rba?i pe nume Antal Borlan (Tibor Pálffy) a violat-o, în timp ce Gergely (Roberto Giacomello), cel?lalt b?rbat, privea ?i râdea. Femeia nu a spus nim?nui c? a fost siluit?, iar ulterior a n?scut un b?iat care a primit numele Orbán (Norbert Tankó). Copilul a fost crescut de Katalin, împreun? cu so?ul ei, Zsigmond (László Mátray), f?r? ca femeia s? îi m?rturiseasc? acestuia ru?inea pe care a îndurat-o din partea celor doi b?rba?i.

Dup? o perioad?, so?ul Katalinei a aflat c? Orbán era copilul altuia, de?i Zsuzsa (Enikö Szabó), prietena Katalinei ?i singura persoan? care aflase de viol, se jura c? nu a spus nim?nui ceea ce ?tia. Atitudinea localnicilor se schimb? dup? aflarea acestui eveniment nepl?cut: o feti?? fuge de ea atunci când o vede, iar un b?trân nu-i r?spunde la salut. Aflând c? b?ie?elul s?u ar fi de fapt copilul altuia, Zsigmond î?i izgone?te de acas? so?ia ?i copilul pentru a nu îndura ru?inea de a fi catalogat drept so?ul unei curve.

Katalin îl ia pe Orbán ?i pleac? cu c?ru?a din satul Visrek, spunându-i b?iatului c? se vor duce la bunica lui, care locuia la Székelypatak ?i era grav bolnav?. Cei doi se îndreapt? spre Miercurea Iadului ?i înnopteaz? acolo, fiind g?zdui?i în ?ura unui gospodar localnic. În timp ce copilul doarme, femeia se duce la cârciuma din sat ?i îl g?se?te acolo pe Gergely, care nu o recunoa?te. Ea îl seduce, dansând cu el în jurul focului ?i merge cu el la o cas? p?r?sit?, unde îl înjunghie mortal în timp ce f?ceau dragoste. Înainte de a muri, Gergely îi spune numele celui care a batjocorit-o ?i satul unde locuia acela. Katalin târ??te cadavrul celui ucis în p?dure ?i apoi îl treze?te pe Orbán ?i pleac? în grab? spre satul unde locuia violatorul.

Într-o gospod?rie de munte unde poposise peste noapte sunt urm?ri?i de doi b?rba?i care vorbesc române?te ?i pretind a fi poli?i?ti. Katalin ?i Orbán pleac? în grab? de acolo, pe jos, în timp ce gazda lor este b?tut? cu bestialitate. În cele din urm?, mama ?i fiul ajung la Zalnokhely, un mic sat transilv?nean în care se mutase Antal. Femeia constat? cu surprindere c? Antal Borlan era un b?rbat complet schimbat, care avea o c?snicie fericit? cu Etelka (Melinda Kántor). Cei doi so?i nu aveau îns? copii, de?i erau c?s?tori?i de ?apte ani, iar Etelka afirm? c? este posibil ca unul dintre ei s? fi f?cut anterior un p?cat mare. Copilul se împrietene?te cu tat?l lui adev?rat, niciunul dintre ei nefiind con?tient de leg?turile lor de sânge. Katalin devine o prieten? apropiat? a so?iei lui Antal.

Într-o plimbare cu barca pe Lacu Ro?u, Katalin Varga le descrie cu cruzime celor doi so?i scena violului, iar Antal î?i d? seama c? el este cel vinovat, de?i femeia nu-i roste?te numele. În acea sear?, b?rbatul îi cere iertare ?i afirm? c? este preg?tit s?-?i isp??easc? vina, deoarece tr?ise ani de zile cu remu?c?ri pentru fapta s?vâr?it?. Discu?ia dintre cei doi este auzit? întâmpl?tor de Etelka, care se va spânzura în diminea?a urm?toare. Sf??iat de durere, Antal este consolat de Orbán. În inima Katalinei se d? o lupt? între dorin?a de pedepsire a violatorului ?i cea de iertare a tat?lui copilului, sentimentul de ur? pe care o animase înainte diminuându-se atunci când î?i d? seama c? b?rbatul nu corespunde imaginii pe care ?i-a f?cut-o despre el.

Antal îi spune lui Orbán c? el este tat?l s?u, dar copilul nu în?elege ?i î?i imagineaz? c? mama lui ?i Antal au fost aman?i. Orbán fuge în p?dure, iar p?rin?ii lui se duc s?-l caute. Katalin este capturat? în p?dure de cei doi fal?i poli?i?ti, iar unul dintre ei (Sebastian Marina) îi m?rturise?te în române?te c? este fratele so?iei lui Gergely. El vrea s?-?i r?zbune sora care r?m?sese v?duv? ?i cu doi copii ?i o love?te pe Katalin cu toporul.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Katalin_Varga_(film)





Focus On: Katalin Varga
Gabriele Niola
- 11/10/2013

Katalin Varga è senza dubbio il simbolo della costanza e della dedizione al lavoro. Film sporco e ruvido, colorato con tinte sature e pieno di grana, grazie a scelte di fotografia che non stonano per nulla con la storia della pellicola d’esordio del britannico Peter Strickland, finanziata con i 33.000€ dell’eredità di un vecchio zio morto e girata in diversi anni (per risparmiare) in una regione della Transilvania. La metafora apparirà facile ma in effetti, pur non avendo elementi fantastici, Katalin Varga è una storia di vita succhiata via, realizzata con il massimo della fiducia in se stessi e nei propri pochi, ma agguerriti, mezzi.

La trama parla di un sopruso e di violenza campagnola, partendo da quando il marito di Katalin Varga scopre che il loro figlio ormai grandicello non è in realtà figlio suo. Lei parte con il ragazzo in un viaggio alla ricerca del padre vero, un uomo che anni prima la violentò. In questo viaggio ben poco sicuro fa anche altri incontri non rassicuranti (di cui uno bellissimo con delle ragazze di città che sembra quai un viaggio nel tempo tanto Katalin è anacronistica).
Arrivato dal padre vero, trova una famiglia, a sorpresa ci socializza, trovandosi (sembra) finalmente in pace e poi rivela il motivo del suo arrivo in maniera mirabolante.

E’ quindi molte cose insieme il film di Peter Srrickland, è un road movie perchè è presente lo spostamento come espediente narrativo (le tappe, gli incontri, le esperienze, la formazione nel movimento), è un film di vendetta (genere di cui mantiene il topos narrativo dell’anticlimax all’arrivo alla sospirata meta e della scoperta che il demonio che si è cercato per tutto il film non è così terribile e anzi appare socievole e gentile) ed è un profilo di donna. E’ infatti la protagonista del titolo il centro di tutte le attenzioni, la sua incrollabile forza e la maniera in cui sembra non essere colpita da nulla su un volto stranamente dolce e mansueto. Aveva pochi soldi e poco tempo Peter Strickland ma anche una formidabile attrice protagonista, Hilda Peter.

C’è quindi in Katalin Varga una forza che non pare venire dalla storia (lì c’è più rabbia, una rabbia che monta) ma anzi dal modo in cui è fatto. E’ evidente l’ottica spietata in cui è messo prima l’incriminato stupratore e poi la vendicatrice con figlio e carretto, la voglia di mettere un uomo di fronte alla svergognata narrazione delle sue malefatte e di guardare la sua espressione, tutti bloccati su una barca in mezzo al lago da cui non si può fuggire.

Il britannico Peter Strickland sembra stufo di tutto il grigio che vede intorno a sè e voglioso di toni duri ed estremi, di coerenza e di giudizio inesorabile. Sembra voler fare da sè quel che non fanno gli altri, anche se ci vogliono degli anni, conscio che quel che conta al cinema sono sempre le idee e che queste non costano nulla.
E’ allora difficile, dopo aver visto Katalin Varga, guardare con gli stessi occhi gli altri scialbi esordi che trincerano la loro medietà dietro scuse di budget, millantando difficoltà e problemi. E’ difficile scusare realmente qualcuno per aver realizzato un film non all’altezza di essere visto da un pubblico dopo che Strickland è andato così a fondo in una storia non eccessivamente inventiva ma condotta a petto in fuori. Sapendo di essere nel giusto nel ritrarre esseri umani in difficoltà, le cui certezze sono messe in crisi dalle ambiguità ma non di meno rimangono tali.
http://cameo.cineama.it/focus-on-katalin-varga/
______________________________________________________________


Comparati acest procentaj 95% cu filmele curente "cele mai bune" pe care le cunoasteti de fapt si le admirati de pe mana stanga...
Si apoi, cititi critica, deschizand LINKs interne, full review... In special britanicii...Ramaneti paff...



http://www.rottentomatoes.com/m/katalin_varga/#contentReviews
______________________________________________________________




Katalin Varga-2009-Razbunare in Transilvania 720p-subtitrat

http://www.youtubevideo.ro/katalin-varga-2009/

Poate recunoasteti locurile filmarilor...in special ruinele de cetati si biserici...




Vizionare placuta


Georg Schoenpflug von Gambsenberg

Return to Filme

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron